Ejerslykkeskolen

Link til printervenlig version

Retningslinjer for vikarmateriale

Mål og forventninger:
På Ejerslykkeskolen ønsker vi at vikardækkede lektioner gennemføres så tilfredsstillende som muligt. For at det kan lade sig gøre, skal der være kvalificeret undervisningsmateriale, som vikarer og elever kan arbejde med.
Som vikar skal man kunne forvente, at der er et kvalificeret undervisningsmateriale at arbejde med eleverne ud fra. Desuden skal man kunne forvente, at eleverne har arbejdet med det materiale man har stillet til rådighed, når man vender tilbage fra sin fraværsperiode.
Det er et krav, at personalet tager ansvar for, at der er undervisningsmateriale tilgængeligt for vikar og elever, som kan benyttes i tilfælde af planlagt eller akut fravær.

Fremgangsmåde

Planlagt fravær:
Ved planlagt fravær, f.eks. lejrskole, kurser, konference eller lignende skal personalet udarbejde undervisningsmateriale. Dette materiale kan godt være udarbejdet i samarbejde med eller aftalt med årgangsteamet. Det angives i vikarbeskeden på intra (Dagens skemaændringer på forsiden), hvordan vikar og elever kan tilgå materialet. Det angives i beskeden til vikaren, hvis der ønskes en tilbagemelding på vikartimen.

Akut fravær:
I forbindelse med akut fravær, f.eks. akut opstået sygdom, skal personalet fra skoleårets begyndelse have udarbejdet undervisningsmateriale, som en vikar kan arbejde med i de klasser/lektioner, der er ramt af fraværet.
Hvis det er muligt angives det i vikarbeskeden på intra (Dagens skemaændringer på forsiden), hvordan vikar og elever kan tilgå materialet. Hvis det ikke er muligt meddeles det ved sygemeldingen med en kort angivelse af, hvor vikarmaterialet findes (kontoret, klassen eller MinUddannelse).

Længerevarende fravær:
Ved længerevarende fravær/sygdom vil skolens ledelse træffe foranstaltninger i samarbejde med årgangstemaet.

RetningslinierVikarmateriale_0.pdf

Shape Created with Sketch.