Almen

Velkommen til Ejerslykkeskolen, hvor vores skolefællesskab er en unik sammensmeltning af forskellige kulturer og nationaliteter. Vi ser mangfoldigheden som en styrke, og selv med vores rødder spredt i mange nationer, opfatter vi os som et sammenhængende fællesskab. Ejerslykkeskolen udgør ikke blot rammerne for vores daglige læring, men er også kernen i den form, vi deler og de aktiviteter, vi sammen engagerer os i. Dette fællesskab er ikke kun afgørende for vores skoles identitet, men det er også grundlaget for et positivt læringsmiljø, hvor alle elever trives og bidrager til en berigende skoleoplevelse.

Almen 1

Vores skole er glad for at være en cykelglad skole, hvor bevægelse og frisk luft er en integreret del af hverdagen. Cykling er ikke kun en transportform, men en kilde til fysisk aktivitet og socialt fællesskab. Fra 3. klasse har alle klasser mulighed for at tage på spændende cykelture i vores lokale område. Dette initiativ fremmer ikke kun elevernes fysiske sundhed, men også deres forståelse for lokalsamfundet og natur omkring os.

Som en af Danmarks 12 friluftsskoler understreger vi vigtigheden af friluftsliv i vores undervisning. Vi har to dedikerede friluftsvejledere, der arbejder på at skabe meningsfulde og lærerige udendørsoplevelser. Dette inkluderer to årlige friluftsdage for 0.-6. klassetrin og en årlig dag for 7.-9. klassetrin. Disse dage giver eleverne mulighed for at fordybe sig i naturen, styrke samarbejdsevner og udvikle en bevidsthed om bæredygtighed og miljøansvar.

På Ejerslykkeskolen prioriterer vi teknologiforståelse som et centralt element i vores undervisning. Udover det dedikerede fag på 6. og 7. årgang, får alle klasser løbende kendskab til teknologiforståelse gennem deres almene fag og tværfaglige forløb. Dette integrerede tilgang sikrer, at teknologiforståelse ikke blot betragtes som en isoleret disciplin, men som en tværgående kompetence, der kan berige alle aspekter af elevernes læring.

I tværfaglige forløb skabes en sammenhængende ramme, hvor teknologiforståelse integreres naturligt i forskellige fagområder. Eleverne udforsker således teknologiens rolle inden for naturvidenskab, samfundsfag, sprog og andre fag, hvilket skaber en bred og nuanceret forståelse af, hvordan teknologi påvirker verden omkring os. Denne tilgang fremmer ikke kun en holistisk forståelse af teknologiforståelse, men giver også eleverne mulighed for at anvende deres teknologiske færdigheder på tværs af forskellige kontekster og situationer.

Inklusion er kernen i vores pædagogiske tilgang på Ejerslykkeskolen, hvor vi stræber efter at skabe et læringsmiljø, hvor alle elever føler sig set, hørt og værdsat. Vores skole er dedikeret til at fremme inklusion både fagligt og socialt. I klasseværelserne lægger vi vægt på sprog og differentiering for at imødekomme individuelle behov og sikre, at hver elev kan udvikle sit fulde potentiale.

Almen 2

En særlig indsats for inklusion finder sted i vores ressourceklasse, der siden 2018 har støttet elever fra 0.-6. klasse med generelle indlæringsvanskeligheder. Dette initiativ har vist sig at være afgørende for at hjælpe børn, der står over for særlige udfordringer med læring, med at udvikle sig både socialt og fagligt.

Vores didaktiske overvejelser er præget af et stort fokus på det store fællesskab. Vi tror på, at inklusion ikke kun handler om tilpasning, men om at skabe et miljø, hvor forskelligheder anerkendes og værdsættes. På den måde er vores skole ikke kun et sted for læring, men et rum, hvor alle elever er en vigtig del af et fællesskab, der støtter og inspirerer hinanden. Inklusion er ikke blot en værdi, det er en integreret del af vores skoles dna.

På Ejerslykkeskolen er vi glade for, at vores elever klarer sig godt på afgangsprøverne, og at de kommer godt videre til ungdomsuddannelserne. Det viser, at vores undervisning og støtte virker. Vi er dedikerede til at hjælpe eleverne med at forberede sig til fremtiden, og vi er glade for at se dem klare sig godt.

Almen 3

Vores skole er ikke bare et sted, hvor man lærer. Det er et sted, hvor eleverne vokser og udvikler sig. Vi er klar til at fortsætte med at støtte vores elever, så de kan navigere gennem livet med selvtillid og viden. Sammen skaber vi ikke kun en positiv læringsoplevelse, men også en bro til ungdomsuddannelserne, hvor vores elever kan udfolde deres potentiale og tage de næste skridt mod deres drømme og mål. På Ejerslykkeskolen er vi fælles om at forme en fremtid, hvor læring er meningsfuld og sjov.