Ejerslykkeskolen

Mediepolitik

Link til printervenlig version

Retningslinjer vedr. mobiltelefoner og digitale medier

Mobiltelefoner og digitale medier er naturlige kommunikationsværktøjer i vores hverdag.

På Ejerslykkeskolen gælder der følgende regler for mobiltelefoner:

• Telefonen skal være på flyfunktion eller være slukket i timerne, og den skal ligge i tasken. Det gælder for både elever og medarbejdere.
  • Personalet kan bede eleverne anvende deres mobiltelefoner som arbejdsredskab i undervisningen.
  • Skolen påtager sig intet ansvar for ødelagte eller bortkomne telefoner. Det samme gælder for medbragte computere.
  • Ved mistanke omkring overtrædelse af persondataloven inddrages telefonen, forældre kontaktes, og politiet vil eventuelt blive involveret.

Digital dannelse på Ejerslykkeskolen:

• Når du kommunikerer med andre på de digitale medier, skal du være ekstra opmærksom på at udtrykke dig ordentligt og præcist.
  • Overhold altid persondataloven: Tag kun billeder af andre, hvis de er indforståede; del eller upload kun billeder af andre, hvis billedet er lovligt og personerne på billedet er indforståede.
  • Er du deltager i en konflikt, så kontakt en voksen på skolen, og ring ikke til dine forældre under eller umiddelbart efter konflikten.
  • Hvis dine forældre skal i kontakt med dig i skoletiden, er de velkomne til at ringe til skolens kontor.

Mediepolitik.pdf

Shape Created with Sketch.